עגלת הקניות שלי

סגירה

איך תכיני לבדך שמן תשרית לבנדר

פורסם בתאריך
הכיני בעצמך שמן לבנדר שישמש אותך כחומר גלם נפלא עבור מוצרים שתכיני.
תוכלי, כמובן, להחליף את הלבנדר בצמחי מרפא אחרים לבחירתך.
 
שלב 1 - אספי או קני לבנדר
בחרי את הפרחים בזמן פריחתם, כאשר הם בשיאם. הזמן האידיאלי לאיסוף הוא אמצע היום, כאשר הטל כבר התאדה מעלי הכותרת. אל תקטפי את הפרחים ביום גשום וחכי תמיד יומיים אחרי הגשם כדי לאסוף את הפרחים.
שמן לבנדר עשוי רק מהפרח עצמו. קטפי את הפרחים ממש מתחת לבסיס הפרח שמחזיק את עלי הכותרת.
ניתן להכין את התשרית עם כמות משתנה של פרחי לבנדר. המינימום הנדרש הינו רבע כוס של פרחים. כל המרבה, הרי זה משובח.
 
שלב 2 - יבוש הלבנדר
רקחי הלבנדר צריכים להתייבש לאט ובטמפרטורה נמוכה מאוד. אם יש לך מייבש מזון, הוא מושלם עבור כך. שמרי על חום נמוך מ-30 מעלות צלזיוס.
אם אין ברשותך מעבד מזון, פשוט הניחי את הפרחים על מגבת מטבח נקייה, במקום ללא שמש ישירה, והניחי להם להתייבש במשך מספר ימים.
ניתן להכין תשרית לבנדר מפרחים טריים. עם זאת, מכיוון שפרחי הלבנדר מכילים לחות גבוה, יש סיכון שיתפתח עובש. לכן מומלץ להשתמש בפרחי לבנדר מיובשים היטב.
 
שלב 3 - בחרי את שמן הנשא שלך
תשרית הלבנדר מתאימה למגוון שמנים צמחיים. רבים משתמשים בשמן קל, כמו שמן זרעי ענבים, בעוד שאחרים מעדיפים שמנים כבדים יותר, כמו שמן זית, לתשרית שלהם.
שמן חוחובה גם נהדר לשימוש בתשרית, בשילוב עם עוד שמן. ההמלצה שלי היא ליצור תערובת מאוזנת של שמנים שאהובים עליכן.
 
שלב 4 - הכיני את הכלים הדרושים לך
כדי להכין תשרית לבנדר, לא צריך הרבה. כל שתצטרכי הוא צנצנת זכוכית עם מכסה אטום וכף לערבוב התערובת. גודל הצנצנת תלוי בכמות הלבנדר שאת רוצה להשתמש ובמידת החוזק של התשרית שאת רוצה. כדאי לבחור בצנצנת שמתאימה לכל פרחי הלבנדר שלך עם עוד מעט מקום פנוי. מומלץ להשתמש בצנצנת שקופה כדי לשמור על קשר עין עם התשרית בזמן התהליך.
 
שלב 5 - הכנת תשרית הלבנדר
מניחים את כל פרחי הלבנדר בתוך צנצנת הזכוכית.
כמות הפרחים משתנה בהתאם לגודל הצנצנת ובכמות השמן שאת רוצה להכין. יש להימנע מלדחוס את הפרחים בצפיפות יתר, אנחנו רוצות שכל הפרחים יהיו עטופים היטב בשמן. עם זאת, כמות מועטה של פרחים תניב שמן חלש ופחות אפקטיבי.
יוצקים את השמן לתוך צנצנת הזכוכית. מוודאים שכל הפרחים מכוסים היטב בשמן ושהצנצנת מלאה לגמרי או לפחות מכסה במספר סנטימטרים את הפרחים. מנערים בעדינות את הצנצנת, על מנת להיפטר מבועות אוויר. מערבבים מעט את תערובת השמן והפרחים, כדי לוודא שכל הפרחים מכוסים בשמן ושאין בועות אויר גדולות ודוחסים את כל הפרחים כלפי מטה. פרחי הלבנדר לא אמורים לבצבץ מלמעלה. אם כן, דחפי אותם למטה או הוסיפי שמן. סגרי היטב את המכסה.
 
שלב 6 - אחסון התשרית
מכינים מדבקה עם תוכן הצנצנת והתאריך ומדביקים על הצנצנת. מניחים את הצנצנת בארון חשוך. מדי יום נערי בעדינות את התשרית כדי לוודא שכל הפרחים נספגים ונשארים שקועים בתחתית. התשרית זקוקה לכ-6 שבועות כדי להיות מוכנה כך שמיצוי הלבנדר בשמן יהיה מיטבי.
 
שלב 7 - סינון השמן
לאחר 6 שבועות, התשרית מוכנה ומסננים את השמן. מוזגים את תערובת השמן דרך מסנן קפה, חיתול או בד לגבינה, לתוך מיכל זכוכית נקי חדש. מומלץ להוסיף 10 מ"ל ויטמין E טבעי לכל 100 מ"ל של תשרית לבנדר.
השמן כעת מוכן לשימוש.

0 תגובות

השאר הודעה

כל ההודעות בבלוג נבדקות לפני פרסומן

שלום לך!

הזינ/י את כתובת הדואר האלקטרוני שלך

SEARCH THIS STORE