עגלת הקניות שלי

סגירה

האיזון ההורמונלי הטבעי וצמחי מרפא שכדאי להכיר

פורסם בתאריך

על איזון המערכת ההורמונלית הנשית בעזרת צמחי מרפא ומספר טכניקות פשוטות

האיזון ההורמונלי הטבעי שלך וצמחי מרפא שכדאי לך להכיר

המערכת ההורמונלית בגופינו היא מערכת עדינה מאוד הנתונה לשינויים חודשיים, להשפעות סביבתיות שונות (תזונה, סטרס, טיפול תרופתי) ומקיימת יחסי גומלין עם מערכות תפקודיות רבות בגופינו (מערכת העיכול, כבד, דם, מערכת העצבים).
טיפול בסימפטומים הורמונליים שונים, הן כאלו הנחשבים קלים והן סימפטומים מורכבים יותר, כדאי שיתחיל ב"בדק בית" שכל אישה צריכה לעשות על ידי שינויים קלים באורח חייה שיתרמו לאיזון.

צמד המילים "איזון הורמונלי" הינו הגדרה רחבה מאוד וההשפעה המדוייקת של כל הורמון והורמון אינה ברורה במאת האחוזים אפילו לעולם המדע והרפואה. ברפואה העממית יש חשיבות למציאת שורש הסימפטום. כך למשל, נראה קשר ישיר בין מצבי אנמיה ותשישות ("חסר דם"), למצבים של היעדר וסת, או לדוגמא, נראה קשר בין חסימה אנרגטית בכבד, הקשורה ברמה האנרגטית לרגשות שאינם מודעים, אצל נשים הסובלות מתסמונת קדם וסתית קשה. לכן, מקומם של התשאול והאבחון חשובים מאוד, על מנת להתאים טיפול מיטבי בהתאם, במיוחד כשמדובר בפתולוגיות כמו היעדר פריון / שחלה פוליציסטית או תמונה בריאותית מורכבת אחרת. הדוגמאות רבות ומשתנות מאישה לאישה, אולם קיימים מספר דרכי טיפול והקלה כללית, קלים ליישום, המתאימים, בדרך כלל, לרוב הנשים, ויתרמו לאיזון וליציבות הורמונלית לכל אישה ובכל גיל.

במאמר קצר זה אתמקד בהיכרות עם צמחי מרפא מאזנים כלליים ובמספר דרכים להשבת האיזון ההורמונאלי בדרכים פשוטות וטבעיות.

אפתח בכך שחשוב מאוד שתפתחי בתוכך גישה בה את קשובה ומתחברת לגופך. טפחי את אהבתך לעצמך ומשם תוכלי לצאת להחלטות חדשות ומטיבות עם עצמך. כשאנחנו לוקחות החלטות לגבי שינוי כלשהו בחיינו, שאינן מגיעות ממקום של אהבה וסליחה כלפי עצמנו, הכל נוטה להישכח חזרה אל תוך רצף החיים ואנו חוות יאוש ותסכול. תהליך ריפוי מעמיק הוא, ללא ספק, כניסה פנימה אל עצמנו וזמן איכות וריפוי.

 

המלצות תזונתיות

צמצמי צריכת קפאין ככל הניתן – קפאין משתן מינרלים חשובים ומעודד מצבי דלקת וצבירת נוזלים. אם את "חייבת" את הקפה שלך, עשי לך "טקס קפה" אחד ביום, זה מספיק. ניתן גם לדלל את הקפה ולהתרגל לתחליפים טעימים על בסיס עולש או קקאו.

הפחיתי צריכת סוכרים פשוטים – סוכרים פשוטים, כשמם כן הם. הם מספקים קלוריות פשוטות מדי ולמעשה לא נותנות לגוף כלום מלבד עומס מטבולי, היוצר השפעה הורמונלית מזיקה בטווח הארוך. העדיפי תמיד פחמימות מורכבות מדגנים מלאים (אורז מלא, קמח כוסמין מלא, כוסמת, קינואה).

שתי המון נוזלים – מים, מיצי ירקות ומיצי פירות טבעיים שנסחטו במקום (לא מבקבוקים או מפחיות).

היעזרי בצמחי מרפא - לרפואת האדמה יש כל כך הרבה להציע בתחום המערכת הנשית שממש חבל לי שלא כל הנשים יודעות כמה עוצמה והקלה אפשר לקבל מטיפול הרבליסטי נכון.

שיח אברהם

במאמר זה בחרתי להכיר לכן את המאזן הנשי הקלאסי – שיח אברהם ובשמו הלועזי vitexagnuscastu.
שיח אברהם הוא שיח ממשפחת הוורבניים, פריחתו סגולה וריחו ועליו מזכירים מעט את צמח הקנאביס. בארץ תמצאו אותו גדל בר בעיקר על גדות נחלים.
שיח אברהם מוזכר הרבה במסורת וכן במקרא והוא נפוץ בשימושו הרפואי מזה אלפי שנים. שימושו הנפוץ ביותר על פי ספרי הרפואה העממיים הוא טיפול בסינדרומים הורמונליים נשיים כמו חוסר חלב אם, תסמונת קדם וסתית, הפרעות עיכול הקשורות גם בוסת, הפרעות שינה וחרדה.
שיח אברהם פועל ישירות על מערכת העצבים (בלוטות ההיפותלמוס וההיפופיזה). השפעתו של הצמח על מערכת העצבים המרכזית מביאה לשיפור ולאיזון המערכת ההורמונלית של הגוף, לרבות איזון ברמות הורמוני אסטרוגן, פרוסטרון, פרולקטין ועוד. מכאן מובנת השפעתו הרחבה של הצמח לטיפול במגוון רחב של בעיות גינקולוגיות והפרעות הורמונליות שונות. יכולתו של שיח אברהם להביא לאיזון, גורמת לכך שהשפעתו משתנה מאישה לאישה. כלומר, הוא יוכל לטפל בהיעדר וסת באישה אחת, ובוסת שופעת מדי באישה אחרת, כמו כן, הוא יטיב עם דכאון, כאבי ראש, אי שקט, בעיות פריון, שחלה פוליציסטית, תופעות גיל המעבר, היעדר חשק מיני ועוד.

 

הכיני לבד – חליטה לימים שלפני הוסת

הכיני לבד – חליטה לימים שלפני הוסת

זהו מתכון עתיק ובטוח להקלה משמעותית בסימפטומים ולקבלת וסת חלקה ונינוחה.
את החליטה יש לשתות כמה ימים לפני המחזור או כשאת מתחילה להרגיש את הסימפטומים של קדם הוסת.

החליטה מצמחים יבשים שניתן להשיג בקלות בכל בית טבע:

* עלים ושורש של שן הארי

* עלי וורבנה יבשים אורגניים

* מספר פרחי ורדים / לבנדר יבשים


    אופן הכנה:

    להרתיח בסיר 3 כפות מלאות של החליטה בליטר מים במשך כ-2 דקות.

    לסנן ולשתות 3 ספלים ביום.

    ניתן לשתות גם כתה קר עם קרח.

    לאורך החודש מומלץ לשתות חליטה רק מעלי וורבנה לתחושת רוגע ואיזון.

    לבריאות!

     

    בכל מקרה של חוסר איזון, ההמלצה היא כמובן להיוועץ באיש מקצוע, שיתאים אישית את הטיפול וידע לרקוח צמחים ופורמולות בהתאם.

     

    הילה לב - בריאות ומהות
    נטורופתיה, רפואה תזונתית ומסורתית, רקיחת צמחי מרפא
    טלפון: 052-8985097

     

    0 תגובות

    השאר הודעה

    כל ההודעות בבלוג נבדקות לפני פרסומן

    שלום לך!

    הזינ/י את כתובת הדואר האלקטרוני שלך

    SEARCH THIS STORE